getty

Op deze leeftijd stoppen vrouwen gemiddeld met shoppen bij Zara

Zara is één van de meest populaire winkels ter wereld, wellicht heb jij ook wel een kledingstuk van de Spaanse keten in je kast hangen. Maar waar wij dachten dat mensen van alle leeftijd er gaan shoppen, spreekt een recent onderzoek van consumentenbureau Insight Rooms dat nu tegen.

Gemiddeld gaan vrouwen tussen de 23 en 27 het vaakst shoppen bij de keten. Zij staan aan het begin van hun loopbaan, verdienen doorgaans (nog) geen grote bedragen en kopen daarom vooral goedkope kledingstukken.

Vanaf 27 zijn vrouwen steeds minder trouw aan Zara, op hun 33ste komen ze er bijna nooit meer. Dat sluit eigenlijk perfect aan op het nieuws dat de winst van Zara op het laagste punt in 8 jaar terecht kwam. Ook concurrent H&M zag zijn winst flink dalen. Hebben mensen, en dan vooral zij die net iets meer te besteden hebben, genoeg van de goedkope en snelle mode en investeren ze liever in stukken die langer mooi blijven?

2 reacties

  • karin verwimp

    Als ik ergens weg blijf is 't vanwege prijs niet geschikt voor mijn budget ondanks een label met Made in China...

  • Peter Buyck

    Misschien is het aanbod eerder voor een jongere generatie en niet bijster geschikt voor de kantoorjob. Evenzo dat je deze generatie niet ziet shoppen bij de Damart