Het moederbedrijf van Mercedes-Benz is in het tweede kwartaal van dit jaar diep in de rode cijfers gedoken.
AP Het moederbedrijf van Mercedes-Benz is in het tweede kwartaal van dit jaar diep in de rode cijfers gedoken.

Autoconcern Daimler ziet donkerrode cijfers

Het Duitse autoconcern Daimler is in het tweede kwartaal van dit jaar diep in de rode cijfers gedoken als gevolg van tegenvallende autoverkopen. Het nettoverlies kwam uit op 1,2 miljard euro vergeleken met een winst van 1,8 miljard in dezelfde periode vorig jaar. Dat maakte het moederbedrijf van Mercedes-Benz bekend.

Daimler verkocht in het afgelopen kwartaal 821.666 auto's, ruim 11.000 minder dan vorig jaar. De omzet nam wel toe tot 42,7 miljard euro. Het operationele verlies kwam uit op 1,6 miljard euro. Daimler voorziet dat het bedrijfsresultaat in heel 2019 "aanzienlijk lager" uitpakt ten opzichte van 2018.

De autofabrikant zei eerder al te kampen te hebben met een krimp in de verkopen van Mercedes-Benz en inkoop van duurdere materialen. Ook heeft het bedrijf te maken met enorme kosten voor de ontwikkeling van elektrische auto's.

Het concern verwacht wel dat de autoverkopen in de tweede helft van het jaar aantrekken, mede door een vraag naar nieuwe modellen zoals de Mercedes A-Klasse, de B-Klasse, de G-Klasse en de GLE. 

Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.

Lees meer