De nieuwe Bugatti Chiron 300+.
Motor1.com De nieuwe Bugatti Chiron 300+.

Record-Bugatti met topsnelheid van 490 km/u kost meer dan 3,5 miljoen euro

Bugatti gaat 30 exemplaren bouwen van de Chiron Super Sport 300+. Het gaat hierbij om productie-exemplaren met een verlengde body. De prijs bedraagt 3,5 miljoen euro, exclusief belastingen.

Tijdens een feest ter ere van 110 jaar Bugatti maakte bedrijfsbaas Stephan Winkelmann bekend dat het beroemde prototype dat 304,773 mijl per uur (490,484 km/uur) reed, zal verschijnen in een oplage van 30 exemplaren. Dat meldt website Motor1.com

Officieel wordt de Bugatti Chiron Super Sport 300+ genoemd. De auto is voorzien van een quad-turbo 8.0-liter W16-motor met 1.578 pk. Ten opzichte van de standaard Chiron, heeft de Super Sport-variant een body met verbeterde aerodynamica, inclusief een aangepaste achterzijde, waardoor het prototype de bijnaam ‘Longtail’ kreeg.

Andere technische specificaties die werden bekendgemaakt, zijn de magnesium wielen en de naakte koolstofvezel carrosserie. De Chiron die werd gebruikt voor de recordrun op de VW-testbaan Ehra-Lessien had slechts één stoel en een rolkooi, maar de productie-exemplaren van de Super Sport 300+ zijn ook voorzien van een passagiersstoel.

De prijs van 3,5 miljoen euro vormde voor in ieder geval één bezoeker van het feestje geen belemmering om ter plekke een van de 30 geplande auto’s te kopen. Dat betekent dat er nog 29 exemplaren beschikbaar zijn.

28 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Toran Korshnah

    Jon Kaspar, waterstof is ok op schepen omdat deze via zonnepanelen de nodige elektriciteit kunnen opwekken. Maar waterstof voor autos is puur verlies. Je gaat 3 keer meer elektriciteit nodig hebben dan bij een pure EV.

  • Jon Kaspar

    Toran electrisch man zwijgt ervan. Waterstof daar zit. dat is de enigste optie. Ipv iedereen te volgen als een schaap waneer men electrisch hoort. Jullie zien namelijk niet wat er achter zit wat is de drijfveer waarom ze die EV op onze nek duwen. Diesel en waterstof. Kunstmatige eilanden met zon wind waterenergie om waterstof te maken. En kerncentrales om het volk van stroom te voorzien. Wie neen zegt moet zijn gsm maar neerleggen en terug met rooksignalen contact maken.

Lees meer