2 Volkswagen kocht in de States meer dan 400.000 auto’s terug en parkeerde ze op verlaten vliegvelden in de woestijn. De CO2-uitstoot nodig om die auto’s te bouwen, is te vergelijken met wat 50.000 inwoners in één jaar uitstoten.
REUTERS Volkswagen kocht in de States meer dan 400.000 auto’s terug en parkeerde ze op verlaten vliegvelden in de woestijn. De CO2-uitstoot nodig om die auto’s te bouwen, is te vergelijken met wat 50.000 inwoners in één jaar uitstoten.

Exclusief voor abonnees

Vier jaar na ‘dieselgate’: dit zijn de dramatische gevolgen van het Volkswagen-schandaal met sjoemelsoftware

In september 2015 barstte het dieselschandaal in alle hevigheid los. We zijn vier jaar later. Tijd om de gevolgen te meten. Het is dus niet beter geworden. Rode draad? Veel goede voornemens. Alleen vervellen die door opportunisme en gebrek aan coördinatie op hoger niveau. Vandaag is de situatie chaotischer. Misschien zelfs hypocrieter. Eén ding is zeker: de consument betaalt het gelag.

Je hebt 5% van dit artikel gelezen

37 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Brent Van Renterghem

    Mijn probleem niet, serieus willen sjoemelen om de verkoop te stimuleren en nu zitten ze met een berg afval, eigenlijk zoude ze nu verplicht moeten worden om die auto's 1 voor 1 in orde te brengen, of hetzei ze te verkopen voor eerlijke prijs naar waarde van vervuilingsgraad... desnoods naar export!

  • Erik Desloover

    moet eens afvragen hoeveel CO2 men nodig heeft voor productie van een wagen en hoeveel hij uitstoot gedurende de tijd dat hij rond rijdt .. men gaat nog verschieten

Lees meer