"Biokoken is een kunst voor iedereen", een slimme reclamecampagne van Brussels reclamebureau Ogilvy Social.Lab
Facebook Carrefour "Biokoken is een kunst voor iedereen", een slimme reclamecampagne van Brussels reclamebureau Ogilvy Social.Lab

Ook Carrefour plakt fruit en groenten aan de muur

Het kan u niet ontgaan zijn: tijdens de prestigieuze kunstbeurs Art Basel in Miami plakte de Italiaan Maurizio Cattelan (59) een banaan aan de muur met een stuk ducttape, waardoor het stuk fruit prompt 150.000 dollar (135.000 euro) waard was. Altans, tot een andere artiest, David Datuna, de banaan opat. Dit nieuws ontging ook de marketeers van winkelketen Carrefour niet. Hun interpretatie van het werk wordt druk gedeeld op sociale media.

Het was het Brusselse reclamebureau Ogilvy Social.Lab dat de gevatte campagne bedacht voor Carrefour. De Franstalige versie ervan werd intussen al meer dan 10.000 keer gedeeld op Facebook.

“Deze manier van inspelen op de actualiteit en een hype creëren op social media komt steeds vaker voor en is een nieuwe belangrijke trend binnen de reclamewereld. Het is essentieel om op de kar te springen van trending topics en merken te laten deelnemen aan het publieke debat”, leggen Bill Bilquin en Sebastien Stevens van het creatieve team van het reclamebureau uit.

Bekijk ook: ‘Hongerige kunstenaar’ eet banaan van 150.000 dollar

4 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Guy De Smet

    En morgen Carrefour een proces aan zijn been wegens plagiaat....

  • Randy Brenkers

    Hebben ze er bij Carrefour ook aan gedacht dat niet de banaan, maar het concept 150.000 waard is (zou zijn)? Of gaan ze dat pas beseffen als ze de rekening gepresenteerd krijgen?

Lees meer