3 Yves Haccour werkte tussen 2011 en 2015 als support engineer bij Brussels Airlines en zag heel wat 'fume events'. "Eén keer per maand was het prijs. Mijn memo's daarover werden genegeerd."
Photonews Yves Haccour werkte tussen 2011 en 2015 als support engineer bij Brussels Airlines en zag heel wat 'fume events'. "Eén keer per maand was het prijs. Mijn memo's daarover werden genegeerd."

Exclusief voor abonnees

"Brussels Airlines wéét van waar dampen komen. Maar ze doen er niks aan"

VOORMALIG TECHNICUS GETUIGT OVER GEBREKKIG ONDERHOUD

Een deel van de incidenten met giftige lucht aan boord van vliegtuigen kan perfect vermeden worden. Dat zegt een technicus die jaren aan de slag was bij Brussels Airlines. "Het vervangen van de olie gebeurt te laks, waardoor er lekken ontstaan. Ik heb dat meermaals vruchteloos aangekaart." De luchtvaartmaatschappij ontkent: "Wij volgen altijd strikt de procedures."

Je hebt 9% van dit artikel gelezen

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.

Lees meer