3 Yves Haccour werkte tussen 2011 en 2015 als support engineer bij Brussels Airlines en zag heel wat 'fume events'. "Eén keer per maand was het prijs. Mijn memo's daarover werden genegeerd."
Photonews Yves Haccour werkte tussen 2011 en 2015 als support engineer bij Brussels Airlines en zag heel wat 'fume events'. "Eén keer per maand was het prijs. Mijn memo's daarover werden genegeerd."

"Brussels Airlines wéét van waar dampen komen. Maar ze doen er niks aan"

VOORMALIG TECHNICUS GETUIGT OVER GEBREKKIG ONDERHOUD

Een deel van de incidenten met giftige lucht aan boord van vliegtuigen kan perfect vermeden worden. Dat zegt een technicus die jaren aan de slag was bij Brussels Airlines. "Het vervangen van de olie gebeurt te laks, waardoor er lekken ontstaan. Ik heb dat meermaals vruchteloos aangekaart." De luchtvaartmaatschappij ontkent: "Wij volgen altijd strikt de procedures."

Je hebt 9% van dit artikel gelezen

28 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • rik lagrou

    Dat men dan een dienst in brandwondencentra doet die zoiets onderzoekt Ideaal Zowel leger als burgerluchtvaart +niet ver van Zaventem 1 speciaal centra nodig!!

  • Elise Van Damme

    Geld boven gezondheid dat is toch steeds zo geweest en zal altijd zo zijn

Lees meer