Exclusief voor abonnees

Colruyt boekt iets meer winst

De retailgroep Colruyt boekte in de eerste helft van zijn boekjaar 2019-2020 een nettowinst van 196 miljoen euro. Dat was een fractie meer dan de vergelijkbare nettowinst van 190 miljoen uit dezelfde periode van 2018. De omzet van het bedrijf steeg over dezelfde periode met 2,8% tot 4,7 miljard euro. Een deel van de toename was evenwel het gevolg van een wijziging van het boekjaar van de Franse dochterbedrijven. Op vergelijkbare basis zouden de verkopen met 2,1% zijn toegenomen. Positief is ook dat de brutomarge van 26,3% naar 26,6% steeg. Het concern haalde met zijn merken Colruyt, Okay en Spar een marktaandeel van 32,5%.

Je hebt 20% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis

Lees meer