iStock

Exclusief voor abonnees

Deze tips kunnen je 90 euro opleveren: zo wapen je je het best tegen de stijgende stroomprijzen

Angst voor een winter zonder stroom en stress op de internationale markten stuwen onze stroomfactuur de hoogte in. Sommige gezinnen zullen jaarlijks meer dan 100 euro extra moeten ophoesten. Verandert u dus nog beter vandaag dan morgen van leverancier en tarief? Niet altijd, zo blijkt.

Elke prijsbewuste consument doet er sowieso goed aan jaarlijks de verschillende energieleveranciers met elkaar te vergelijken, maar nu loont dat zeker de moeite. De stroomfactuur van een gemiddeld gezin zal de komende maanden niet dalen. Integendeel. Recente berekeningen gaan uit van een stijging van ongeveer 11% of 100 euro meer per jaar. 

Je hebt 16% van dit artikel gelezen

9 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Ronny Vansteelandt

    Waarom moet ik als klant van een andere leverancier meer betalen omdat die centrales van Electrabel niet werken. Mijn leverancier beweert enkel groene energie te leveren. Zover ik weet zijn de windmolens en zonnepanelen niet kapot. Plaats slimme meters en sluit de klanten van electrabel af als die geen zogenaamd propere, goedkope kernenergie kunnen leveren. Je gaat toch ook geen producten uit een andere winkel stelen als het bij de ene niet voorradig is.

  • andre Dewilde

    dievenbendes zijn het. Hoe meer je tracht te bezuinigen, hoe méér je moet betalen?

Lees meer