Exclusief voor abonnees

Disney duwt Facebook uit top 10 waardevolste merken

Mickey Mouse, Donald Duck en co zijn als merk momenteel meer waard dan Facebook. Disney knikkerde de socialenetwerksite uit de top 10 van meest waardevolle wereldmerken. Technologiereuzen Apple, Google, Amazon en Microsoft blijven de jaarlijkse lijst, opgesteld door het marktconsultingbedrijf Interbrand, aanvoeren. Ook de nummer 5 is Amerikaans: Coca-Cola. De acht koplopers wisten allemaal hun positie in de lijst van 2019 te handhaven. Amazon is daarbij voor het tweede jaar op rij overduidelijk de sterkste groeier: zijn merkwaarde ging van zo'n 100 naar 125 miljard dollar. Fastfoodketen McDonald's, komende van 10, neemt nu plek 9 in, waar vorig jaar nog Facebook met een merkwaarde van 39,8 miljard dollar prijkte. Het bedrijf van Mark Zuckerberg donderde door een verlies van 12% in merkwaarde naar plaats 14. In de plaats komt Disney, dat in 2018 nog op 14 stond. Mercedes is het enige Europese merk in de top 10. (SPK)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en steun Rode Neuzen Dag. Jouw eerste betaling gaat integraal naar Rode Neuzen Dag

  • Steun Rode Neuzen Dag en word abonnee voor 27/11
  • Slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wil
Abonneer je nu

Lees meer