Opladen van een elektrische auto.
Steven Richardson Opladen van een elektrische auto.

Exclusief voor abonnees

Eindelijk uitsluitsel: dit is wanneer het volgens experts goedkoper wordt om voor een benzineauto te kiezen

Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij korte afstanden? Hoe zit dat met verbruikskosten, belastingen en premies? Op onze vraag maakte Febiac een alomvattende rekenoefening die je precies vertelt wat je moet verwachten aan totale kosten na vijf jaar. 

Je hebt 6% van dit artikel gelezen

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen

74 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Dominik Martens

    En wat met de levensduur dan. Elektrisch kost 4 maal zoveel. Ik heb de studie gedaan. Rekening houdende met slijtage, de huisinstallatie,.... Plus de milieuvervuiling veroorzaakt door elektrische wagens. Immens groot. Bruinkool in meer dan de helft van Europa. Niet goed bezig milieumissers die zelf telkens met de vlieger op reis gaan. Verbied vliegreizen. Dit red onze eigen economie. En draagt bij tot het redden van het klimaat.

  • Leo Marien

    100% akkoord André Decrock, de potentie van waterstof is zo goed als oneindig. Als energiedrager is het breed inzetbaar in de industrie, mobiliteit, energiesector en in de gebouwde omgeving. Ook landen zoals Japan en China investeren gigantische bedragen. Zelfs het Olympisch vuur zal branden op basis van waterstof. Hier wordt meer dan 300 miljoen dollar voor uitgegeven.

Lees meer