Opladen van een elektrische auto.
Steven Richardson Opladen van een elektrische auto.

Eindelijk uitsluitsel: dit is wanneer het volgens experts goedkoper wordt om voor een benzineauto te kiezen

Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij korte afstanden? Hoe zit dat met verbruikskosten, belastingen en premies? Op onze vraag maakte Febiac een alomvattende rekenoefening die je precies vertelt wat je moet verwachten aan totale kosten na vijf jaar. 

Je hebt 6% van dit artikel gelezen

73 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Leo Marien

    100% akkoord André Decrock, de potentie van waterstof is zo goed als oneindig. Als energiedrager is het breed inzetbaar in de industrie, mobiliteit, energiesector en in de gebouwde omgeving. Ook landen zoals Japan en China investeren gigantische bedragen. Zelfs het Olympisch vuur zal branden op basis van waterstof. Hier wordt meer dan 300 miljoen dollar voor uitgegeven.

  • Patrick Rasschaert

    Waarom ze zo'n hekel hebben aan diesels is omdat er een overstock is aan benzinewagens die voor vadertje staat niets opbrengen: geen accijns op verbruik, geen wegentaks, geen BIV, geen ontvangst BTW op verkoop enz. Eens de overstock weggewerkt gaat men wel iets anders vinden bv. bijkomende belasting op electrische wagens enz en dan zijn die eigenaars mee de dupe.

Lees meer