2
UNKNOWN

Adidas kent goed 2007 maar Reebok blijft probleem

Het Duitse Adidas, de op een na grootste producent van sportartikelen ter wereld, heeft vandaag gemeld dat zijn nettowinst in 2007 met 14 procent toegenomen is, tot 551 miljoen euro, ondanks de weinige grote sportieve evenementen in dat jaar. De Noord-Amerikaanse markt en zijn Amerikaanse dochtermerk Reebok blijven Adidas echter zorgen baren.

Omzet steeg met 2 procent
De omzet van de Duitse sportartikelenproducent steeg licht met 2 procent, tot 10,3 miljard euro, getemperd door de zwakke stand van de dollar tegenover de euro. De stijging blijft in elk geval behoorlijk aangezien een jaar eerder de verkoop gestimuleerd werd door het WK Voetbal 2006. De verkoop in Noord-Amerika, een markt die gedomineerd wordt door concurrent Nike en waar de economie het slecht doet, daalde met 2 procent.

Reebok zorgenkind
Het Amerikaanse Reebok werd in 2005 overgenomen door Adidas en blijft het zorgenkind van de groep. Adidas kondigde woensdag ook aan dat de directeur van het merk, Paul Harrington, vervangen zal worden door Uli Becker, die tot vandaag chef marketing was.

Veelbelovende sportzomer
Adidas, dat keer op keer belooft dat de situatie bij Reebok zal verbeteren, rekent dit jaar op een omzetstijging bij het merk. Het huidige 2008 kondigt zich alvast veelbelovend aan met het EK Voetbal 2008 en de Olympische Spelen van Peking. (belga/eb)

2
UNKNOWN

Lees meer