2 Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Op de foto de CEO van Volkswagen, Herbert Diess.
AFP Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Op de foto de CEO van Volkswagen, Herbert Diess.

Volkswagen biedt in Duitsland tot 10.000 euro schrootpremie voor oude dieselwagens

Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Dat berichten Duitse media. 

De autobouwer wil daarmee een antwoord bieden aan de problematiek van oude dieselwagens, die in steeds meer Duitse steden niet meer binnen mogen omwille van de strengere uitstootnormen.

Miljardenprogramma

Volkswagen neemt de oude dieselmodellen van de merken VW, Seat, Skoda en Audi terug en maakt er schroot van. In veertien Duitse steden waar strenge uitstootnormen gelden, zouden ook dieselwagens met euronorm 5 in aanmerking komen.

Volgens Bild keurde de raad van bestuur van VW een "miljardenprogramma" goed. De details zouden vandaag bekend worden gemaakt.

2 Volgens Bild keurde de raad van bestuur van VW een "miljardenprogramma" goed. De details zouden vandaag bekend worden gemaakt.
REUTERS Volgens Bild keurde de raad van bestuur van VW een "miljardenprogramma" goed. De details zouden vandaag bekend worden gemaakt.

13 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Jean-Pierre Vijt

    VOORSTEL : 3000 euro schrootpremie ,elk merk , elke vervuilende wagen in Europa. Elk automerk is voldoende kapitaalkrachtig

  • fons van loon

    Wacht nog even af en iedereen zal zien tot wat deze onzin over sjoemel diesels zal heeft geleid,nl het onbetaalbaar worden voor de gewone man om nog auto te rijden,men kan simpelweg geen betaalbare,goedrijdende en tevens betrouwbare auto maken die voldoet aan de belachelijke uitstootnormen die Europa oplegt!

Lees meer