2 Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Op de foto de CEO van Volkswagen, Herbert Diess.
AFP Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Op de foto de CEO van Volkswagen, Herbert Diess.

Volkswagen biedt in Duitsland tot 10.000 euro schrootpremie voor oude dieselwagens

Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Dat berichten Duitse media. 

De autobouwer wil daarmee een antwoord bieden aan de problematiek van oude dieselwagens, die in steeds meer Duitse steden niet meer binnen mogen omwille van de strengere uitstootnormen.

Miljardenprogramma

Volkswagen neemt de oude dieselmodellen van de merken VW, Seat, Skoda en Audi terug en maakt er schroot van. In veertien Duitse steden waar strenge uitstootnormen gelden, zouden ook dieselwagens met euronorm 5 in aanmerking komen.

Volgens Bild keurde de raad van bestuur van VW een "miljardenprogramma" goed. De details zouden vandaag bekend worden gemaakt.

2 Volgens Bild keurde de raad van bestuur van VW een "miljardenprogramma" goed. De details zouden vandaag bekend worden gemaakt.
REUTERS Volgens Bild keurde de raad van bestuur van VW een "miljardenprogramma" goed. De details zouden vandaag bekend worden gemaakt.

12 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels
  • fons van loon

    Wacht nog even af en iedereen zal zien tot wat deze onzin over sjoemel diesels zal heeft geleid,nl het onbetaalbaar worden voor de gewone man om nog auto te rijden,men kan simpelweg geen betaalbare,goedrijdende en tevens betrouwbare auto maken die voldoet aan de belachelijke uitstootnormen die Europa oplegt!

  • raf peeters

    Ja en NVA Weyts ,zet liever traject controle ipv zijn verantwoordelijkheid te nemen dan gedupeerde dieselrijders te gaan verdedigen bij VW of liever de importeur D' ieteren ,800 miljoen euro heeft VW in Duitsland moeten ophoesten daarvoor en Belgie stond erbij en keek ernaar ,nietwaar Weyts.

Lees meer