Bij Dreamland zijn L.O.L.-poppetjes zowel in de winkel als online heel erg populair
RV Bij Dreamland zijn L.O.L.-poppetjes zowel in de winkel als online heel erg populair

Belg koopt speelgoed vaker online

(maar experts overtuigd dat speelgoedwinkel nog toekomst heeft)

2018 was een absoluut recordjaar voor de e-commerce in België: in totaal werd online 10,67 miljard euro gespendeerd, 623 miljoen meer dan een jaar eerder. Vliegtuigreizen en concerttickets toppen het lijstje maar met 38 procent werd de sterkste groei in online uitgaven opgetekend in de categorie ‘speelgoed’. “Wees gerust: de fysieke speelgoedwinkel zal blijven bestaan; hij moet zich wel onderscheiden en professionaliseren”, zegt Marc Foolens, voorzitter van de Belgische Speelgoedfederatie.

Je hebt 17% van dit artikel gelezen

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen

5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • james vroman

    hoeveel winkel vitrines zouden wel niet passen in een magazijn ...is normaal dat het daar goedkoper is .

  • Mario Tersago

    Twee grote factoren spelen hier een rol, de prijsconcurrentie en aanbod. Qua prijsconcurrentie zijn er weinige handelaars die de prijzen aanpassen aan de markt alsook inspelen op bepaalde marketingstunts. Belgische zaken hinken vele stappen achterop op tov onze noorderburen. Qua aanbod kan je natuurlijk niet elk speelgoed etaleren maar je kan een dynamische omgeving creeëren met de mogelijkheid om niet geetaleerde artikelen, alsnog te bestellen in de winkel bv.

Lees meer