Bij Dreamland zijn L.O.L.-poppetjes zowel in de winkel als online heel erg populair
RV Bij Dreamland zijn L.O.L.-poppetjes zowel in de winkel als online heel erg populair

Exclusief voor abonnees

Belg koopt speelgoed vaker online

(maar experts overtuigd dat speelgoedwinkel nog toekomst heeft)

2018 was een absoluut recordjaar voor de e-commerce in België: in totaal werd online 10,67 miljard euro gespendeerd, 623 miljoen meer dan een jaar eerder. Vliegtuigreizen en concerttickets toppen het lijstje maar met 38 procent werd de sterkste groei in online uitgaven opgetekend in de categorie ‘speelgoed’. “Wees gerust: de fysieke speelgoedwinkel zal blijven bestaan; hij moet zich wel onderscheiden en professionaliseren”, zegt Marc Foolens, voorzitter van de Belgische Speelgoedfederatie.

Je hebt 17% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis

5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • james vroman

    hoeveel winkel vitrines zouden wel niet passen in een magazijn ...is normaal dat het daar goedkoper is .

  • Mario Tersago

    Twee grote factoren spelen hier een rol, de prijsconcurrentie en aanbod. Qua prijsconcurrentie zijn er weinige handelaars die de prijzen aanpassen aan de markt alsook inspelen op bepaalde marketingstunts. Belgische zaken hinken vele stappen achterop op tov onze noorderburen. Qua aanbod kan je natuurlijk niet elk speelgoed etaleren maar je kan een dynamische omgeving creeëren met de mogelijkheid om niet geetaleerde artikelen, alsnog te bestellen in de winkel bv.

Lees meer