Volgens de Amerikaanse techreus geldt de daling van de reclame-inkomsten vooral voor gebieden die hard door de crisis worden geraakt.
ANP XTRA Volgens de Amerikaanse techreus geldt de daling van de reclame-inkomsten vooral voor gebieden die hard door de crisis worden geraakt.

Facebook kampt met lagere inkomsten uit advertenties

Facebook kampt met lagere inkomsten uit advertenties nu de coronacrisis bedrijven voorzichtiger maakt met het doen van uitgaven. Volgens de Amerikaanse techreus geldt de daling van de reclame-inkomsten vooral voor gebieden die hard door de crisis worden geraakt.

“Ons bedrijf wordt, zoals veel bedrijven wereldwijd, negatief beïnvloed”, zo meldt Facebook in een blogpost over de coronaproblemen. Volgens Facebook nam het gebruik voor veel van zijn diensten, waaronder het sturen van berichten en spraakoproepen via Messenger en WhatsApp de voorbije periode stevig toe. In de regio’s die het hardst getroffen worden door de pandemie zag Facebook dat er tot wel 50 procent meer gebruik van werd gemaakt.

De applicaties die tijdens de coronacrisis het meest gebruikt worden, zijn echter niet de diensten waarmee Facebook het meeste van zijn geld verdient. De piek in gebruik zorgt daardoor niet voor een omzetstijging, waarschuwt het bedrijf. In landen waar overheden het hardste ingrijpen om het virus te beteugelen, is volgens Facebook sprake van de grootste terugval in inkomsten.

Lees ook: Facebook verbiedt misleidende boodschappen over coronavirus

Bekijk ook: Tien dingen die je niet wist over Mark Zuckerberg

Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

3 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Emi De graeve

    ook daar is het om de poen te doen...Ik ben totaal niet ongelukkig zonder hen :-)

  • Peter Janssens

    Maar el onze data verkopen. Daarbij DPG Media deelt onze data ook met smoelenboek

Lees meer