anp

Exclusief voor abonnees

Wat er aan de hand is bij Booking.com? “Je denkt bij een hip ict-bedrijf te gaan werken, maar het is één grote chaos”

De afgelopen maanden sprak de Volkskrant met vijftien (oud-)werknemers van de gigantische ict-afdeling van internetbedrijf Booking.com. Het bedrijf heeft de gevolgen van de hypersnelle groei niet in de hand en de waardering onder werknemers is extreem laag. “Dit bedrijf is een burn-outmachine.”

“Dit bedrijf heeft me veel pijn berokkend en me zo ver over de rand geduwd dat ik mezelf van kant wilde maken. Ik wou dat ik overdreef, maar het is de harde waarheid.”

Was getekend: een ict’er van Booking.com, een van de velen met wie de Volkskrant de afgelopen maanden sprak. Van een afstandje oogt het verreweg succesvolste internetbedrijf van Nederland als een walhalla voor werknemers: de prachtige kantoren in hartje Amsterdam, de feestjes en de ‘Freaky Fridays’, de goede balans tussen werk en privé, de vrijwel gratis driegangenlunches, de personeelskorting op hypotheekrentes en op via Booking.com geboekte hotels, de zakenreisjes en natuurlijk de prima honoraria.

Je hebt 4% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis

5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Patrick Vandeputte

    William, waarom zou Booking jou moeten terugbetalen? Zij zijn niet meer dan een "doorgeefluik" tussen jou en de verhuurder. Werknemers die depri worden of een burn-out krijgen omdat ze moeten werken met systemen die niet naar hun normen zijn maar wel degelijk zijn voor de behoeften van het bedrijf. Hoe bestaat het. een werknemer past zich aan aan het bedrijf en niet omgekeerd. Als je daar niet mee om kan, moet je van bedrijf veranderen en niet zeuren.

  • Erik Woeter

    Depri worden omdat je je moet aanpassen aan de oude programmeertaal die het bedrijf gebruikt EN voldoende goed is voor wat het bedrijf nodig heeft. Ongepast personeel dat ze er in dienst nemen. HR mensen, herzie je procedures.

Lees meer