"Ik zou van YouTube kunnen leven, ja. Zot, hé?"

16-JARIGE HEEFT DERDE POPULAIRSTE KANAAL VAN ONS LAND OP FILMPJESSITE

Jordy Janssens. 16 jaar. Student economie - moderne talen en als 'MojoOnPc' de populairste Belg op YouTube - na Tomorrowland en hun huisdj's Dimitri Vegas & Like Mike. Zijn onnozel grappige parodie op een gamende Rus: zes miljoen keer bekeken. En de teller blijft tikken. Ook financieel. "Ik zou hiervan kunnen leven, ja. Zot, hé?"

Als Jordy een filmpje maakt, dan doet hij dat vanuit zijn slaapkamer in het centrum van Herentals. Een typische jongenskamer met grenen kasten, gevuld met schoolboeken met hier en daar een ezelsoor, een bed half opgemaakt, rondslingerende flessen met veel te zoete frisdrank en een prullenmand met de lege verpakkingen van wat snel uit de koekenschuif is meegegrist. Om maar te zeggen: geen decor dat ertoe zou kunnen bijdragen dat intussen al 680.000 surfers een speciale melding krijgen telkens wanneer Jordy een video post. Een filmpje dat binnen de 24 uur al door zo'n 250.000 tot een half miljoen van die abonnees is bekeken. In totaal is voor de filmpjes van 'MojoOnPc' - en Mojo komt uit 'L.A. Woman' van The Doors, zeg nog eens dat onze jeugd haar klassiekers niet kent - al 56 miljoen keer op de playknop geklikt.

Waarom Jordy's kanaal zo populair is en hoeveel dat opbrengt, leest u in HLN Plus, onze zone exclusief voor abonnees. Proef nu vijf weken lang voor 1 euro

kos

Lees meer