AirPods in hun oplaaddoosje.
Tweakers AirPods in hun oplaaddoosje.

Weggelachen in 2016, vandaag Apples sterproduct: de Airpods

Watchers vonden dat Apple de draad kwijt was, toen het in 2016 zijn draadloze oortjes Airpods lanceerde. Nu blijkt dat de gadgets zijn uitgegroeid tot een belangrijke pijler binnen het bedrijf. Dat schrijft De Tijd.

De ‘wearables’ en andere accessoires vormen de snelstgroeiende tak uit het Apple-portfolio. Dat blijkt uit de meest recente bedrijfsresultaten. Het segment groeide met 48 procent naar 5,52 miljard euro. Dat is nog relatief weinig in vergelijking met de inkomsten van de iPhone-verkoop of de diensten zoals Apple Music die het bedrijf aanbiedt.

De draagbare apparaten, zoals de draadloze oortjes Airpods en het slimme horloge Watch, kunnen zich wel moeiteloos meten met andere Apple-producten die al langer meegaan. De verkoop van Macs was in het voorbije kwartaal goed voor 5,82 miljard dollar (5,23 miljard euro), die van iPads zelfs maar voor 5,02 miljard (4,52 miljard euro).

Volgens De Tijd haalt Apple stilaan zijn gelijk. In 2016 werden de Airpods nog lauw onthaald, sinds de lancering van de nieuwe generatie zou er een ‘fenomenale vraag’ naar de draadloze oortjes zijn. Die gaan langer mee en zijn draadloos op te laden. Apple geeft geen aparte verkoopcijfers van zijn Airpods vrij. Volgens experts worden er elk kwartaal 10 miljoen exemplaren verkocht.

10 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Louis Bouduin

    Vind dit nog altijd lachwekkende en schrikbarend lelijke dingen, zelfs al zou iedereen er meerderen van in bezit hebben. Bovendien klinken ze als aangespoeld oorsmeer.

  • Roel Mick

    eerlijk gezged zijn ze super lelijk. Je ziet er uit als een clown met die oorstokjes in uw oren.

Lees meer