De brand richtte aanzienlijke schade aan op de bovenverdieping, maar de brandweer kon erger voorkomen.
Koen Baten De brand richtte aanzienlijke schade aan op de bovenverdieping, maar de brandweer kon erger voorkomen.

Karton en kerstboom rond kachelpijp vatten vuur: bovenverdieping loopt aanzienlijke schade op

Een brand op de bovenste verdieping van een woning heeft maandagavond heel wat schade aangericht. Een lading karton en een kerstboom die rond de schouwbuis stonden raakten oververhit nadat de schouw aan het branden was. 

De brand ontstond rond 19.45 uur op de Brakelsesteenweg in Ninove vlak aan de Self Carwash. Onder het dak was er heel wat rookontwikkeling. De brandweer was op enkele minuten ter plaatse, waardoor veel erger werd vermeden. De brand kon niet door het dak gaan. “De bovenverdieping liep echter wel aanzienlijke schade op, maar de benedenverdieping kon worden gevrijwaard. Ook de aanpalende woningen liepen waarschijnlijk geen schade op”, zegt burgemeester Tania De Jonge. “De bewoners moesten maandagvond de nacht ergens anders doorbrengen, maar werden opgevangen", klinkt het. 

Bij de brand raakte niemand gewond. De woning moet grondig verluchten alvorens de bewoners terug naar huis kunnen. 

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.

Lees meer