Themabeeld
ANP XTRA Themabeeld

Hasselaren kunnen nu ook chatten via de stadswebsite

De stad Hasselt start met een nieuw laagdrempelig contactkanaal. De medewerkers van het klantencontactcenter zullen live kunnen chatten met de Hasselaar vanop de stadswebsite om eenvoudige vragen te beantwoorden of om de burger snel de juiste weg te wijzen op de website. 

De chatfunctie wordt vanaf deze maandag 29 juni beschikbaar. “We starten met een testfase van zes maanden, nadien volgt een evaluatie”, zegt schepen Frank Dewael, bevoegd voor Dienstverleningsvernieuwing (Open Vld). “De Hasselaar had al de mogelijkheid om tal van zaken aan te vragen op stadswebsite www.hasselt.be, zoals de aanvraag van een attest uit het straf- of bevolkingsregister. Nu kan je dus ook chatten.”

Rechtsonder op de homepagina

“De chatfunctie zal je vinden rechts onderaan op de homepagina. Je kan er terecht met eenvoudige eerstelijnsvragen of de nodige hulp bij het vinden van de juiste toepassing op de website. Gaat het om vragen die meer opzoekwerk of de kennis van een specialist vereisen, dan wordt de vraag doorgestuurd naar de juiste stadsdienst. Dezelfde procedure wordt gevolgd bij de telefonische contacten,” legt schepen Dewael uit.

Bij grote drukte zullen de telefonische vragen voorlopig nog voorrang krijgen. Dit wordt dan duidelijk aangekondigd aan de gebruiker van de chatfunctie.

Lees meer