vertommen

Brandalarm door vergeten ovenschotel

Bewoners van een flatgebouw in de Strijdersstraat in Leuven werden zondagochtend vroeg wakker van een doordringende brandgeur op de derde verdieping.

De geur was afkomstig uit één van de appartementen maar buren slaagden er niet in de bewoner te pakken te krijgen. De mensen kozen er dan maar voor om het gebouw te verlaten in afwachting van de brandweer. Net toen de brandweer arriveerde, deed de bewoner van het appartement op de derde verdieping plots verdwaasd de deur open. Het appartement hing vol rook. De man vertelde dat hij een schotel in de oven had gezet maar dan toch was gaan slapen. Er ontstond gelukkig geen brand en de bewoner kwam er vanaf zonder verwondingen. De brandweer moest het appartement verluchten zodat iedereen terug kon keren naar de appartementen. De brandweer moest ook uitrukken voor een brand in de Liemingenstraat in Kessel-Lo. Struikgewas had vuur gevat. Een buurtbewoner slaagde erin om de vlammen te doven, al moest de brandweer wel nog nablussen. Vermoedelijk was er sprake van zelfontbranding door de aanhoudende droogte.

Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.

Lees meer