4 Tessa Wullaert en G-voetbalster Tine Debaets.
Marijke Debusschere/Beeldig Tessa Wullaert en G-voetbalster Tine Debaets.

Tessa Wullaert en G-voetbalster Tine steunen met speciale Topwijf-collectie campagne Special Olympics

Met de kledinglijn Topwijf wil zaakvoerster Haïke Vandecasteele het Belgische team van de Special Olympics steunen. Ze krijgt daarbij hulp van Gouden Schoen Tessa Wullaert, hét uithangbord van het nationale vrouwenvoetbal. “Topwijf ontstond met de gedachte dat iedereen een topper kan en mag zijn. Dat past dus uitstekend bij deze nieuwe campagne.”

Topwijf werd in 2016 opgericht door de Oostendse Fleur Sabbe. Het begon allemaal met de online verkoop van T-shirts en truien met het woord ‘topwijf’ erop. Daarna volgden onder meer accessoires zoals tassen en een kledinglijn voor kinderen en mannen. “De naam Topwijf is krachtig, positief, maar ook met een hoekje af”, vertelde Fleur drie jaar geleden in deze krant. Tegenwoordig heeft de kledinglijn een nieuwe zaakvoerder: Haïke Vandecasteele uit Kortemark. Drie jaar geleden werd Haïke door veel blogs en traditionele media opgepikt met haar populaire Moon-armbandjes. 

“Mijn zelfgemaakte bandjes werden onder andere door magazine Flair opgepikt. Het is via mijn armbandjes dat ik met Fleur Sabbe in contact ben gekomen”, vertelt Haïke. “Toen ze besloot een nieuwe weg in haar carrière in te slaan en Topwijf over te laten, besloot ik haar zaak over te nemen. Fleur wist Topwijf uit te bouwen tot een sterk merk. Ik zet dat verder. Mijn bedoeling is om via de kledij mensen een goed gevoel te geven. Weet je wat belangrijk is? Dat we elkaar oprechte complimentjes kunnen geven, maar ze ook kunnen aanvaarden. Met Topwijf wil ik de beste kwaliteiten in iedereen naar boven halen.”

4 Tessa Wullaert (links) ondersteunt de campagne van Haïke Vandecasteele en Topwijf.
Marijke Debusschere/Beeldig Tessa Wullaert (links) ondersteunt de campagne van Haïke Vandecasteele en Topwijf.

Girl Power

Haïke studeerde onder meer psychologie en is nu actief als coördinator van coördinator van sportclub GIDOS, onderdeel van Dominiek Savio in Hooglede-Gits, waar kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking zorg, ondersteuning en onderwijs krijgen. Van daaruit groeide het idee om haar kledinglijn in te schakelen voor het goede doel. “Ik besloot een campagne op te starten voor G-sport, wat nog te weinig bekend is bij het grote publiek. En toch zetten personen met een beperking ongelooflijk straffe resultaten neer”, vervolgt Haïke. “Samen met voetbalsster en Red Flame Tessa Wullaert wil Topwijf atleten met een verstandelijke beperking een financieel hart onder de riem steken. Ik kwam met Tessa in contact via sociale media. Zij is net als ik een fiere West-Vlaamse met veel ‘girl power’. Ze is ook ambassadeur van de Special Olympics Belgium, die tegen 2020 zo’n 20.000 atleten met een verstandelijke beperking wil bereiken.” 

Tine Debaets, voetbalster bij het G-voetbalploeg van Gullegem, en Tessa ontwierpen een unieke kledinglijn waarbij de ‘o’ van Topwijf werd vervangen door het logo van de Special Olympics. “Deze exclusieve limited edition bestaat uit truien voor vrouwen en kindjes, alsook een totebag. Kijk, Topwijf ontstond met de gedachte dat iedereen een topper kan en mag zijn. Dit motto past dus uitstekend bij deze nieuwe campagne.” Alle info: www.topwijf.com. Ook de Moon-armbanden zijn nog steeds te koop via www.moon-shop.be

4 Haïke Vandecasteele en Tine Debaets, voetbalster bij het G-team van Gullegem.
Virginie Nguyen Hoang/Collectif HUMA Haïke Vandecasteele en Tine Debaets, voetbalster bij het G-team van Gullegem.
4 Tessa Wullaert en Haïke Vandecasteele.
Marijke Debusschere/Beeldig Tessa Wullaert en Haïke Vandecasteele.

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.

Lees meer