4 De bekende Leuvense winkel In Het Woud van Natalie Van Orshoven en Frederik Lamotte werd helemaal vernieuwd.
vertommen De bekende Leuvense winkel In Het Woud van Natalie Van Orshoven en Frederik Lamotte werd helemaal vernieuwd.

Leuvens monument In Het Woud helemaal vernieuwd: “Slaapmode en huishoudlinnen kunnen best hip zijn”

Voor de bekende Leuvense winkel In Het Woud was de eerste dag van de soldenperiode een bijzonder moment. De zaak met een geschiedenis die ver terug gaat in de vorige eeuw is helemaal vernieuwd en toonde zich zaterdag voor het eerst aan de klanten. 

4 Natalie Van Orshoven en Frederik Lamotte sprongen vijf jaar geleden al op de digitale trein maar laten hun fysieke winkel niet los.
vertommen Natalie Van Orshoven en Frederik Lamotte sprongen vijf jaar geleden al op de digitale trein maar laten hun fysieke winkel niet los.

In Leuven is het een naam die bij velen een stevige bel doet rinkelen en dat is niet onlogisch aangezien In Het Woud een lange geschiedenis heeft in de stad. Oorspronkelijk was de zaak gevestigd op de Grote Markt maar in de jaren ’90 verhuisde de speciaalzaak in slaapmode en huishoudlinnen naar de Brusselsestraat. In Het Woud is ondertussen al toe aan de derde generatie en mag zich tot de gevestigde waarden van de Leuvense middenstand rekenen. 

Positieve reacties

Uitbaters Natalie Van Orshoven en Frederik Lamotte zijn uiteraard bijzonder fier op het mooie verleden van In Het Woud maar zaterdag begonnen ze aan een nieuw hoofdstuk met een compleet vernieuwde winkel. “Hip, hedendaags en helemaal In Het Woud”, vertelt Natalie Van Orshoven. “Een groot openingsfeest is helaas niet mogelijk door de coronamaatregelen maar het blijft toch spannend om een vernieuwde zaak te openen. Als derde generatie weten we zeer goed dat een fysieke winkel steeds moet innoveren, vernieuwen en verjongen om er helemaal bij te horen. Ik denk dat we geslaagd zijn in ons opzet en de eerste goede reacties van de klanten deden deugd.”

4 De winkel kreeg een totale make-over en lijkt nu veel ruimer terwijl de oppervlakte eigenlijk kleiner is geworden.
vertommen De winkel kreeg een totale make-over en lijkt nu veel ruimer terwijl de oppervlakte eigenlijk kleiner is geworden.

Webshop

Ondanks de investeringen in de vernieuwde winkel beseffen de uitbaters van In Het Woud ook dat online verkoop anno 2020 van groot belang is. “Digitalisering is uitermate belangrijk”, zegt Frederik Lamotte. “Wij sprongen vijf jaar geleden al op de digitale trein met een eigen webshop. Het is een aanvulling op de verkoop in onze winkel. Tijdens de lockdown konden onze klanten lokaal blijven shoppen en dat hebben ze dan ook gedaan. We blijven inzetten op de combinatie tussen een fysieke winkel en een webshop. Onze fysieke ruimte is een beetje kleiner geworden maar de zaak lijkt groter door de nieuwe inrichting die onze kwaliteitsproducten beter in de verf zet. Het aanbod is overigens hetzelfde gebleven en dankzij ons nieuwe concept hadden we zelfs op de eerste dag al klanten die ontdekten dat slaapmode en huishoudlinnen best wel hip kunnen zijn.”

4 Een overblijfsel van de oude winkel op de Grote Markt waar het verhaal drie generaties geleden begon, werd geïntegreerd in de vernieuwde zaak.
vertommen Een overblijfsel van de oude winkel op de Grote Markt waar het verhaal drie generaties geleden begon, werd geïntegreerd in de vernieuwde zaak.

Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.

Lees meer