4 Mike Naert van Het Depot vreest voor een sociaal drama als de overheid niet snel met een reddingsplan over de brug komt voor de cultuursector.
Vertommen Mike Naert van Het Depot vreest voor een sociaal drama als de overheid niet snel met een reddingsplan over de brug komt voor de cultuursector.

Exclusief voor abonnees

Mike Naert van Het Depot openhartig over de toekomst van de cultuursector: “Nood aan echt rampenplan en niet aan Mickey Mouse-geld”

Wat blijft er na de coronacrisis nog over van de cultuursector? Niet erg veel, als we Mike Naert mogen geloven. De directeur van concertzaal Het Depot ziet de toekomst somber in, tenzij de overheid alsnog over de brug komt met een echt rampenplan. “En dan spreek ik niet over Mickey Mouse-geld, maar over groot geld. Anders staat de evenementensector voor een groot sociaal drama.”

Je hebt 8% van dit artikel gelezen

3 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • piet devlieger

    Hij spreekt niet over Mickey Mouse-geld, maar over 'groot geld' maar vergeet daarbij dat er nu heel andere prioriteiten zijn dan de Mickey Mouse cultuursector die al altijd aan het overheidsinfuus (dat van de belastingbetaler) gehangen heeft en wil blijven hangen. In crisistijden moet je op het essentiële en noodzakelijke focussen om te overleven. Cultuur en evenementen zijn dat nu niet. De meesten kùnnen een andere job gaan doen maar willen dat niet, ze zouden hun 'artiestenstatuut' verliezen.

  • piet devlieger

    Hij spreekt niet over Mickey Mouse-geld, maar over 'groot geld' maar vergeet daarbij dat er nu heel andere prioriteiten zijn dan de Mickey Mouse cultuursector die al altijd aan het overheidsinfuus (dat van de belastingbetaler) gehangen heeft en wil blijven hangen. In crisistijden moet je op het essentiële en noodzakelijke focussen om te overleven. Cultuur en evenementen zijn dat nu niet. De meesten kùnnen een andere job gaan doen maar willen dat niet, ze zouden hun 'artiestenstatuut' verliezen.

Lees meer