Radiator vat vuur in kleedkamer Lange Munte

In sportcentrum Lange Munte langs de Bad Godesberglaan heeft gisterenmorgen een radiator in één van de kleedkamers vuur gevat. "Een poetsvrouw merkte de rook op in de kleedkamer en sloeg meteen alarm", vertelt beheerder van het sportcentrum Jeroen Debaveye. De brandweer snelde ter plaatse, maar het vuur was al uit zichzelf gedoofd. "Uiteindelijk bleek dat de radiator aan het smeulen was. De brandweer heeft de achterkant van de muur weggezaagd om de radiator weg te nemen. Er is enkel wat rookschade, de kleedkamer zal snel terug in gebruik genomen genomen worden. Gelukkig hebben we nog genoeg kleedkamers." De oude kleedkamers waar de brand ontstond, worden tegen april 2019 vervangen door veertien nieuwe kleedkamers. De stad trekt daarvoor 900.000 euro uit. (AHK/LPS)

Lees meer