De bewoonster van de flat (links) waar het brandje ontstond, werd preventief naar het ziekenhuis overgebracht.
Hans Verbeke De bewoonster van de flat (links) waar het brandje ontstond, werd preventief naar het ziekenhuis overgebracht.

Rookmelder voorkomt erger bij brand, bewoonster even naar ziekenhuis

De brandweer is donderdagmorgen iets voor 2.30 uur uitgerukt naar de Kleine Bassinstraat in Roeselare. Daar was in een klein flatgebouw op de hoek met de Hendrik Consciencestraat brand uitgebroken op de tweede verdieping. 

Onvoldoende afgekoelde resten in een vuilniszak waren beginnen te smeulen. De oververhitting veroorzaakte rook en die activeerde dan weer een rookmelder. Daardoor werd de bewoonster van de flat waar het brandje zich voordeed, op tijd wakker. Ze kon zonder problemen ontkomen, maar werd preventief toch naar het ziekenhuis overgebracht. De brandweer was de situatie in haar flat in een mum van tijd de baas. De schade bleef beperkt.

Lees meer