3 In de Bondgenotenlaan passeren meer dan 1.350 bussen per dag en dat is volgens handelaar Luc Caubergh een groot probleem voor de belevingswaarde van de winkelstraat.
Vertommen In de Bondgenotenlaan passeren meer dan 1.350 bussen per dag en dat is volgens handelaar Luc Caubergh een groot probleem voor de belevingswaarde van de winkelstraat.

Exclusief voor abonnees

Handelaarsorganisatie Bondgenotenlaan: “Niet hoge huurprijzen maar de stroom van bussen is het probleem voor onze winkelstraat”

Schepen van Handel Johan Geleyns (CD&V) haalde de hoge huurprijs van winkelruimte op de Bondgenotenlaan gisteren aan als één van de belangrijkste redenen voor de leegstand die ondertussen oploopt tot 15%. Handelaarsorganisatie Bondgenotenlaan is het niet eens met die analyse. “Wij zien twee grote problemen: de continue stroom van busverkeer in twee richtingen en de lage belevingswaarde van de winkelstraat”, zegt voorzitter Luc Caubergh.

Je hebt 18% van dit artikel gelezen

2 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Koen Romain

    Waarom geen tunnel vanaf Justus Lipsius voor de bussen tot aan de huidige fietsparking onder het Rector De Somerplein, dewelke je transformeert tot ondergronds bus station. Nooit meer in de kou of regen op de bus wachten. Boven op het plein maken we een groen mini central park. De Bondgenotenlaan wordt vanaf Justus Lipsius een mooie wandel/ fietsstraat.Wie gaat dat betalen zegt u? Crowdfunding onder andere, ik doe alvast mee om onze mooie stad nog mooier te maken. Spread the word

  • freddy cardoen

    Heb nooit anders geweten dat er bussen door de Bondgenotenlaan rijden en toch waren het altijd bloeiende zaken. De leegloop van de zaken heeft wel andere oorzaken .

Lees meer