Sterrenhotel The Fourth op de Grote Markt in Leuven.
Foto Vertommen Sterrenhotel The Fourth op de Grote Markt in Leuven.

Leuvens viersterrenhotel The Fourth sluit deuren tijdens drukste maanden voor ... komst van sultan uit Oman

Het Leuvens viersterrenhotel The Fourth sluit haar deuren tot en met eind januari, maar dat doet ze niet zomaar. Het hotel op de Grote Markt ontvangt sultan Qaboos uit Oman en annuleert daarom alle boekingen. Dat schrijft De Tijd.

Donderdag stond er op een groot bord voor hotel The Fourth ‘closed’ te lezen. Het prestigieuze hotel sluit de komende twee maanden de deuren. En dat uitgerekend in de drukke eindejaarsperiode. Alle boekingen werden tijdelijk geannuleerd. Het hotel heeft voorlopig nog niet gereageerd over waarom ze dat doen. Maar De Tijd vernam uit bronnen dat sultan Qaboos bin Said al Said (79) uit Oman naar Leuven komt. De sultan zou onder het mes moeten in het UZ Leuven. Niet zo verwonderlijk, want het UZ Leuven heeft een uitstekende reputatie in het buitenland. Meer details zijn er voorlopig niet, maar het is al langer geweten dat het niet goed gaat met de gezondheid van de sultan. 

Samen met zijn gevolg zou hij daarom heel het hotel hebben afgehuurd tot eind januari. Tot dan is er alleszins geen enkele kamer meer vrij in het viersterrenhotel, met restaurant Tafelrond van chef Kwinten De Paepe. Ondertussen zijn er al zo’n vijftig gasten uit Oman aangekomen in het hotel. De sultan zelf is er nog niet. De enkele honderden gasten die een reservatie hadden lopen in het hotel mogen dus niet meer komen. Ze zullen een ander verblijf elders in de stad moeten zoeken. Het viersterrenrestaurant is eigendom van ondernemer Jan Callewaert, onder meer bekend als oprichter van het Leuvens technologiebedrijf Option (nu Crescent). De investeerder wou nog geen commentaar kwijt over de komst van de sultan.

49 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Roger Vanhecke

    Cauwelaert kan zobeginnen zijn schulden af te betalen want hotel is verlieslatend

  • gert maes

    Vanuit commercieel standpunt kan het hotel niet anders (hoe zou je zelf zijn??!). De manier waarop is een ander paar mouwen en verwerpelijk. Als klant zou ik er ook niet mee kunnen lachen. Best op tripadvisor uw gal spuwen, dan worden potentiele internationale klanten ook ineens goed geinformeerd voor ze iets zouden boeken in dit hotel. Zou niet meer dan een correcte reactie zijn op een incorrecte actie.

Lees meer