De brand was snel onder controle maar zorgde wel voor heel wat rookontwikkeling.
Koen Baten De brand was snel onder controle maar zorgde wel voor heel wat rookontwikkeling.

Brandende matras veroorzaakt rookontwikkeling in flat op tweede verdieping

Voor een brand op de tweede verdieping van een flatgebouw in de Sint-Jobstraat in Aalst is de brandweer van Aalst dinsdagnamiddag opgeroepen. Een matras die in brand vloog, veroorzaakte heel wat rookontwikkeling in het appartement. 

De oorzaak van de brand is vermoedelijk te zoeken bij een sigaret die de bewoners niet goed gedoofd hadden. De brandweer was snel ter plaatse en kon de brand beperken tot de matras. De bewoners werden gealarmeerd door een rookmelder. Er was heel wat rookontwikkeling waardoor de woonst grondig verlucht moest worden. De bewoners konden op tijd naar buiten gaan en raakten niet gewond. 

De Sint-Jobstraat was door de interventie een tijd afgesloten voor alle verkeer. 

Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.

Lees meer