De rookontwikkeling was ontstaan op de derde verdieping van het internaat.
Bart Boterman De rookontwikkeling was ontstaan op de derde verdieping van het internaat.

Wie stak wc-rol in brand? 100 leerlingen geëvacueerd op internaat na hevige rookontwikkeling

Op het internaat van het Vesaliusinstituut in de Leffingestraat in Oostende is dinsdagavond een 100-tal leerlingen geëvacueerd door rook op de derde verdieping. Iemand had een wc-rol in brand gestoken.

Het incident gebeurde rond 18 uur. De opzichters begonnen onmiddellijk met de evacuatie. Een honderdtal leerlingen verzamelde zich voor de gebouwen. Volgens de brandweer was bij aankomst de rook min of meer gestopt. Snel werd duidelijk wat de oorzaak was. Er is vooral nog verlucht in het gebouw en ook de CO werd gemeten. Intussen werden de leerlingen opgevangen in de refter.

Na drie kwartier mochten ze terug naar binnen. De politie onderzoekt samen met de directie wie brand stichtte op het internaat.

2 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • WALTER WIELANDT

    waarschijnlijk iemand pikant eten gegeten en na zijn grote boodschap- het toiletpapier ontvlamd!!!!

  • Theo Striem

    Dat was zeker een heel grote gezinsrol

Lees meer