Guy Justens (71) uit Blanden heeft geen ontvangst meer via het netwerk van Proximus en moet daardoor met de auto een andere locatie zoeken  om bereikbaar te zijn. Hij pikt patiënten op om ze naar dokters of ziekenhuizen te brengen.
Vertommen Guy Justens (71) uit Blanden heeft geen ontvangst meer via het netwerk van Proximus en moet daardoor met de auto een andere locatie zoeken om bereikbaar te zijn. Hij pikt patiënten op om ze naar dokters of ziekenhuizen te brengen.

Problemen met Proximus in Oud-Heverlee: “Ik moet hele dag vijf kilometer van huis blijven om bereikbaar te zijn”

Heel wat bewoners van Oud-Heverlee zitten met de handen in het haar. Sinds vrijdagnamiddag hebben de abonnees van Proximus uit delen van Oud-Heverlee, Blanden en Vaalbeek geen bereik meer met hun telefoon. Allesbehalve handig, zeker als je zoals Guy Justens (71) uit Blanden instaat voor het transport van patiënten. “Ik kan niet meer gewoon thuisblijven, want ik moet bereikbaar zijn om patiënten te vervoeren.”

“Vrijdagnamiddag merkte ik dat ik geen verbinding meer had met mijn mobiele telefoon. Niet in mijn huis in Blanden, niet in Vaalbeek en ook niet in grote delen van Oud-Heverlee zelf”, vertelt de 71-jarige Guy Justens, abonnee van Proximus. “Ik verzorg sinds mijn pensioen op vrijwillige basis het vervoer van patiënten naar dokters of ziekenhuizen voor de mutualiteiten. Met andere woorden: ik moet bereikbaar zijn. Ik word dag in, dag uit gebeld door klanten die op mij rekenen om vervoerd te worden. Maar dat gaat dus al meer dan drie dagen niet meer in mijn woning of zelfs wat verderop. Neen, ik moet de hele dag vijf kilometer van huis blijven om bereikbaar te zijn. En dat gaat er bij mij niet in: het is prehistorisch om zo lang onbereikbaar te zijn. Ik heb hen al een aantal keer gebeld en hun uitleg is telkens dat ze ‘ermee bezig zijn’. Wel, daar heb ik niets aan. Ik heb pas verbinding in delen van Haasrode, of in Oud-Heverlee achter Brasserie 500. Ongelooflijk om dat mee te maken in het jaar 2019", vindt Justens.

Proximus zelf niet bereikbaar

En hij is niet alleen. “Er is al twee dagen geen 4G-netwerk in Blanden. Er zijn geen inkomende of uitgaande oproepen mogelijk. Er is gewoon geen verbinding. Heel veel mensen hebben dit aan Proximus gemeld, maar behalve een standaardmailtje waarin staat dat ze je danken voor de feedback, krijgen we geen gehoor. Ik vind dit alles behalve klantvriendelijk. Dit gedrag is Proximus onwaardig”, zegt Romain Van Espen.

Een kijkje op de webpagina waar Proximus storingen aanduidt, leert dat er heel wat mensen last hebben van de situatie. Navraag bij Proximus haalde echter niets uit. De bevoegde diensten gaven niet thuis, waardoor het dus niet duidelijk wat het precieze probleem is, waarom dit zo lang duurt, hoeveel mensen hiermee te maken hebben en wanneer er een oplossing in de maak is. Guy Justens is alvast niet mals voor Proximus. “Ik ben al klant bij hen sinds 1992, toen het bedrijf nog Belgacom heette. Dan moet je je klanten niet afschepen met ‘we zijn eraan bezig’, zonder er dieper op te willen ingaan. Volgens mij hebben ze daar genoten van hun brugdag en proberen ze ons een beetje te sussen door te zeggen dat eraan gewerkt wordt”, meent Justens. Die kritiek weerleggen kon Proximus niet, aangezien er – ondanks de veelvuldige telefoontjes – niemand bereikbaar was voor commentaar. 

14 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Willy Buisman

    Wij zijn al vele jaren klant bij Proximus en nooit problemen gekend hoe we de storingsdienst bellen worden we steeds op een nette manier geholpen..

  • Richard Van Cauwenberghe

    Bij Telenet is het geen haar beter... we zijn thuis (ook in tuin) te Wortegem-Petegem amper bereikbaar, kunnen amper bellen en 4G is onmogelijk...en toch betalen we elke maand de volle pot. Van Telenet hebben we al een versterker gekregen maar werkt amper. We moeten een aantal km rijden alvorens we netwerk hebben. BTW,de helpdesk doet behalve onze klacht noteren, niks.

Lees meer