Schepen Vandereyken in het gloednieuwe evenementenloket.
Foto Bollen Schepen Vandereyken in het gloednieuwe evenementenloket.

Stad lanceert evenementenloket

Vorig jaar werd al een evenementencoördinator aangesteld om de organisatoren van evenementen bij te staan. Nu wordt een tweede stukje aan de puzzel toegevoegd. Organisatoren van evenementen kunnen voortaan terecht bij een centraal aanspreekpunt in de zogenaamde Backoffice Toerisme en Evenementen in een lokaal van ART op de Grote Markt.

Hier zal je terecht kunnen voor informatie over toeristische projecten en groepsbezoeken, maar ook met al je vragen rond het organiseren van evenementen. De stad laat ook een digitaal evenementenloket ontwikkelen. "Hiermee zal de aanvraagprocedure voor evenementen aanzienlijk vereenvoudigd worden", aldus schepen van Evenementen Bernard Vandereyken (CD&V). "Waar aanvragen tot op heden via diverse kanalen gebeurden, zal dit nu gecentraliseerd worden. Elke aanvraag wordt automatisch onderworpen aan een risicoscan in het kader van de veiligheid en de betrokken diensten kunnen via het systeem advies uitbrengen. Documenten voor het schepencollege, veiligheidsoverleg en andere interne diensten worden automatisch gegenereerd en ook de aanvragers kunnen de status van hun dossier op elk moment raadplegen."


Voor de ontwikkeling van dit systeem is een budget van 36.800 euro vrijgemaakt. De opdracht werd toegewezen aan de firma End2end Solutions uit Gentbrugge. Er wordt gemikt op juni om het systeem uitvoerig te kunnen testen alvorens het publiek operationeel te maken. Voorlopig is de Backoffice Toerisme en Evenementen enkel open op afspraak. De praktijk zal uitwijzen of er nood is aan vaste openingsuren.


(VDT)

Lees meer