In totaal stapten zo'n 600 werknemers in het systeem van cash for car.
Shutterstock In totaal stapten zo'n 600 werknemers in het systeem van cash for car.

Exclusief voor abonnees

Einde verhaal voor cash for car: voor wie heeft dat gevolgen en wat is het alternatief? Alle vragen beantwoord

Het is eind dit jaar einde verhaal voor ‘cash for car’. Het Grondwettelijk Hof heeft de regeling die het gebruik van bedrijfswagens moest ontraden, vernietigd. Met zo’n 600 gebruikers werd het systeem nooit een succes. Het mobiliteitsbudget is het alternatief. Hierbij alle vragen beantwoord.

Je hebt 9% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis

37 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • raf peeters

    @Ghijs Elvan ,weet maar al te goed ,maar buiten dat zijn er nog x varianten al naar-gelang gebruik van de wagens.Hoe het ook zij ,het is een constructie die moet afge-schaft en als je veel verdient zal je ook het mist voelen als je moet bijdragen aan RSZ ,maar zoals altijd ,die veel hebben ,hebben nooit genoeg.Wagens worden ook op minder dan 5 jaar afgeschreven,naargelang km en gebruik en hoge lonen is nog nooit goed geweest voor concurrentie aan te gaan,daarom gaan er ook veel overkop

  • Dries Peeters

    Ze zouden natuurlijk ook de loonlasten kunnen verlagen, zodat werkgevers niet hopeloos op zoek moeten gaan naar alle mogelijke achterdeurtjes om werknemers te plezieren, zonder dat het hun handenvol belastingen kost.

Lees meer