Illustratiefoto.
BPOST Illustratiefoto.

Exclusief voor abonnees

Kilometerheffing op lichte vrachtwagens? “Daar wordt consument de dupe van”

Bouwprojecten worden duurder, pakjes worden niet meer gratis aan huis geleverd en de factuur van de loodgieter krijgt er een regeltje bij. Dat zijn mogelijk de gevolgen van een kilometerheffing op lichte vrachtwagens waarvan er in ons land zo’n 770.000 rondrijden.

Je hebt 10% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis

118 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Lotte Mertens

    Pak de belachelijke en schandelijk lage taksen van lichte vrachten bij particulieren tenminste aan...zij vervuilen er maar op los voor amper 100euro per jaar.Is toch niet meer van deze tijd?

  • Kevin Van Schepdael

    Verdoken belastingen noemen ze dat. De vervoersfirma rekent dit door aan de consument. Aangezien dit dan weer een hogere omzet oplevert voor het bedrijft betaalt deze dan extra belastingen aangezien de hogere omzet.

Lees meer