De smartphone was via een kabel verbonden met een stopcontact.
Shutterstock De smartphone was via een kabel verbonden met een stopcontact.

Moeder van 4 kinderen geëlektrocuteerd nadat smartphone in bad valt

In het ziekenhuis van Dinant is een moeder (30) van vier kinderen afgelopen weekend om het leven gekomen als gevolg van elektrocutie. De vrouw liet wellicht haar smartphone in bad vallen terwijl die aan het opladen was.

Het drama gebeurde volgens de krant ‘L’Ardennais’ en ‘La Radio des Ardennais’ op dinsdagavond 8 oktober in Aubrives, een dorpje in de Franse Ardennen, net over de grens met België. De vrouw werd er schijnbaar levenloos aangetroffen in bad. Op de bodem lag haar smartphone, die via haar oplader verbonden was met een stopcontact. 

De hulpdiensten kwamen ter plaatse. De vrouw werd met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis van Dinant, in België. Daar overleed ze afgelopen weekend. Meer details zijn niet bekend.

In het Outreau in het noorden van Frankrijk kwam in vorig jaar ook een 17-jarig meisje om het leven nadat ze haar gsm in bad liet vallen. Ook haar telefoon was via een kabel verbonden met een stopcontact.

10 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • louis meuleman

    Meuleman Louis bestaat er dan geen Controle daar zoals in Vlaanderen als hier je stop contact te dicht bij het bad staat word je installatie afgekeurd en is er ook een verliesstroom schakelaar verplicht

  • Romy Snijers

    Jan Cosemans, als je gelijk zou hebben, dan zou ik op slag dood moeten zijn als ik de plus en min van mijn auto-accu vastpak. Die adapter geeft mogelijk 5 A op 5V = 25 Watt Mijn auto is 60A op 12 v = 720 Watt Heel waarschijlijk heeft het slachtoffer (die hiermee zelfmoord pleegde) de adapter met natte handen in het stopcontact gestoken, en is daardoor geëlektrocuteerd. Met een aardlekschakelaar van 30 Ma (verplicht voor badkamers, zeker in hospitaal) zou ze hoogstens een schokje voelen.

Lees meer