Amazon Go in Seattle, momenteel enkel open voor medewerkers van de webwinkel.
AP Amazon Go in Seattle, momenteel enkel open voor medewerkers van de webwinkel.

De grootste webwinkel ter wereld wil nu ook een supermarkt worden

Amazon heeft een nieuwe markt op het oog. De grootste webwinkel ter wereld wil ook een supermarktketen worden. Met zelfscanners, zonder kassa's en zonder medewerkers. Het concept heet Amazon Go.

Er is al een proefwinkel in Seattle. De winkel heeft sensoren en klanten gebruiken een app. Als iemand een product uit een schap haalt en in een tas stopt, verschijnt dat in een winkelwagentje in de app. Bij het verlaten van de winkel wordt de rekening afgeschreven van het account van de klant. ''No Lines. No Checkout. (No, Seriously)'' is de reclameslogan. Amazon wil die slogan beschermen en heeft hem aangemeld bij de Europese en Britse autoriteiten. Dat suggereert dat Amazon de winkel ook hier wil uitrollen. Amazon heeft al een eigen dienst om boodschappen te bezorgen, AmazonFresh.

Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels