Jordan Blackburn werd in een kunstmatige coma gehouden nadat hij drugs had genomen op een festival.
Facebook Jordan Blackburn werd in een kunstmatige coma gehouden nadat hij drugs had genomen op een festival.

De vreselijke gevolgen van één pilletje

Liggend in een hospitaalbed met allerlei slangetjes in zijn lichaam, dat is het confronterende beeld dat we te zien krijgen van Jordan Blackburn. De Britse twintiger was bijna dood na het slikken van een pilletje drugs op een festival in Cumbria.

Op 31 juli genoot Jordan Blackburn samen met zijn vrienden van het vierdaagse festival Kendal Calling. Daar hoorde ook drugsgebruik bij. De kameraden slikten naar verluidt meerdere dingen maar na het nemen van één klein pilletje ging het helemaal mis. Negen festivalgangers werden onwel, zo ook Jordan en zijn beste vriend Christian Pay (18).

Jordan werd enkele dagen in een kunstmatige coma gehouden en overleefde. Christian stierf in het ziekenhuis. Eén klein pilletje met vreselijke gevolgen.

De jongen is na zijn beproeving aan de beterhand maar wil jonge mensen waarschuwen voor de gevaren van drugs. "Afgelopen weekend zijn vele levens verwoest, inclusief het mijne door onvoorzichtig te zijn", klinkt het op Facebook. "Mensen moeten beseffen wat de consequenties kunnen zijn van slechts één pilletje. Denk alsjeblieft na over wat je in je lichaam stopt. Ik heb geluk gehad en een tweede kans gekregen."

Tot slot had de jongen nog een boodschap voor zijn allerbeste vriend: "Ik mis je kameraad. Ik zal je trots maken."

Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

Lees meer