Het uitgebrande appartement in het Duitse Lambrecht.
AP Het uitgebrande appartement in het Duitse Lambrecht.

Smeulende sigaret veroorzaakte huisbrand met vijf doden in Duitsland

Een brand die het leven kostte aan vijf mensen in Duitsland werd veroorzaakt door een nog brandende sigaret, die in een vuilbak was gegooid. Tot die conclusie kwam een deskundige over de brand in de zolderappartement van een woning in het dorp Lambrecht in de regio Palts. 

De sigaret was niet goed gedoofd in de vuilbak beland, vanwaar het vuur zich op de zolderverdieping had verspreid. Er waren geen sporen van een technisch defect. Het gedetailleerd rapport van de branddeskundige was nog niet beschikbaar.

De nachtelijke brand kostte vorige week het leven aan drie mannen tussen de 43 en 54 jaar en twee 54-jarige vrouwen. Ze werden levenloos aangetroffen op de zolderverdieping. Volgens de speurders zijn de slachtoffers allen van Poolse afkomst. 

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.

Lees meer