Beeld ter illustratie, Twitter.
AP Beeld ter illustratie, Twitter.

Twitter verliest reclameomzet na gegevenslek

Twitter zag in het derde kwartaal zijn omzet uit reclame lager uitkomen dan waar het eerder op rekende. Het sociale mediabedrijf had in de periode te maken met een gegevenslek, waardoor een deel van zijn advertenties moest worden verwijderd.

Het verlies aan reclameopbrengsten door het gegevenslek zorgde voor een 3 procentpunt lagere omzetgroei. Daarnaast werd de omzet gedrukt door seizoenseffecten, aldus het bedrijf. De omzet dikte uiteindelijk aan met 8,6 procent tot bijna 824 miljoen dollar (omgerekend zo’n 740,44 miljoen euro) vergeleken met een jaar eerder. Twitter wist wel meer dagelijkse actieve gebruikers aan zich te binden. Deze namen met 6 miljoen toe tot 145 miljoen in totaal.

De nettowinst nam op jaarbasis toe, maar minder dan waar de analisten op hoopten. Ook de omzet en de omzetprognose waren teleurstellend. Het sociale mediabedrijf rekent op een omzet van 940 miljoen dollar (omgerekend zo’n 844,44 miljoen euro) in het lopende kwartaal.

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.

Lees meer