Unsplash

Wat we stiekem al wisten: modefans zijn de grootste Instagramjunkies

Even Instagram checken op de trein. Na het werk. Tijdens het televisiekijken. Voor het slapengaan. Het lijkt wel alsof we vergroeid zijn met de foto-app. En daar zijn we niet alleen in. Instagram deed onderzoek naar wie het meeste door de applicatie scrollt. En in Europa blijken dat vooral de modemensen te zijn.

Dat is niet zo verwonderlijk. Instagram is namelijk in wezen een medium waarop modemerken hun nieuwe items aan de man brengen. Zo hebben heel wat merken social media managers, die achter-de-schermen kiekjes, catwalkbeelden en campagnefoto's op het platform plaatsen. En laten dat nu net het soort foto's zijn waar modefans naar op zoek zijn.

Cijfermateriaal

In harde cijfers komt dat neer op het volgende: Europese Instagramfans die ook in mode geïnteresseerd zijn, posten maar liefst drie keer meer dan andere gebruikers. Ook bekijken ze vijf keer meer foto's en klikken ze de app maar liefst vijftien keer per dag open.

Opvallend: maar dan één op drie Instagrammers heeft al eens iets geshopt naar aanleiding van een post op Instagram. Goed nieuws dus, voor de merken die groot inzetten op de foto-app.

Nieuwe trends

Maar dat is niet het enige waar de app handig voor kan zijn. Zo leent de applicatie zich er perfect toe om trends te spotten. Want populaire hashtags - zoals onder andere kant, suede en fringe - duiden op populaire trends. Handig voor bedrijven die te weten willen komen wat er leeft onder de consumenten.

Lees meer