De 'triceps dip' is een van de meest effectieve oefeningen voor je bovenarmen.
Shutterstock De 'triceps dip' is een van de meest effectieve oefeningen voor je bovenarmen.

Exclusief voor abonnees

VIDEO. Je bovenarmen strak trainen kan al in 7 minuten

Wil je graag je bovenarmen wat strakker, maar heb je geen tijd voor een intensieve workout? Dat is niet erg, want intensief sporten is helemaal niet nodig, heeft een wetenschappelijke studie in het British Journal of Sports Medicine aangetoond. In deze training van slechts 7 minuten laat personal trainer Laura Van den Broeck zien hoe je zwabberende armen binnen de kortste tijd weer strak maakt. Een stoel en een gewicht (of fles water) is alles wat je nodig hebt.

Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

Oefening 1: inner handed push-ups

Ga op je knieën zitten. Draai je handpalmen naar binnen en plaats ze plat op de grond. Buig dan door je ellebogen, met je gezicht tot vlak boven de grond. Duw terug omhoog. Deze oefening activeert je triceps.

Oefening 2: triceps dips (met stoel)

Zet je handen op de stoel en zet je voeten iets verder. Buig vervolgens door je ellebogen en duw jezelf terug omhoog. Deze oefening wordt zwaarder als je je voeten verder weg plaatst. Houd je knieën gebogen en zorg voor een rechte rug. Doe dit 30 seconden. 

Oefening 3: triceps dips (met gewicht of fles)

Neem een gewicht of fles water vast en steek je arm recht omhoog. Laat vervolgens je arm zakken richting je schouderbladen. Wissel na 30 seconden van arm.

Herhaal deze reeks nog een keer. Zorg na je training voor een goede cooling down.

Speciaal voor diegenen die weinig tijd hebben maar wel fit willen blijven, brengt HLN+ samen met personal trainer Laura Van den Broeck workouts van 7 minuten. In de video’s loodst Laura je stap voor stap door de training. Wetenschappelijk verantwoord, en je kan de oefeningen overal en altijd doen. 

Weinig tijd? In deze workout van 7 minuten train je je hele lichaam

Met deze work-out van 7 minuten pak je het vet op je heupen aan

VIDEO. Krijg je dat buikje maar niet weg? Deze workout van 7 minuten toont je de beste oefeningen

3 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Laurent Van De Velde

    Één spiergroep per dag, een uur lang! Waarom toch al die ‘shortcuts’ van 5 minuutjes dit en 7 minuutjes dat?? Als je geen uur per dag over hebt om aan je spieren te werken begin er dan niet aan...

  • Toon Schouteden

    7 Minuten voor de bovenarmen, 7 minuten voor de bovenbenen, 14 minuten voor onderarmen en -benen, 10 minuten voor 'n strakke buik, dan nog de nek- en rugspieren... Dan ben je iedere dag 'n uur kwijt om je lichaam te trainen?!!!

Lees meer