Waarom het meer dan een jaar duurde om deze halsketting van Lady Gaga te maken
Zangeres Lady Gaga kreeg een en al lof voor haar outfit op de Grammy Awards gisterenavond. Enerzijds voor de zilveren glitterjurk van modemerk Celine, anderzijds ook voor haar diamanten halsketting van Tiffany & Co. waar volgens het juwelenmerk meer dan een jaar werk in gestoken is.
Dat Lady Gaga een fan is van Tiffany & Co. is geen groot geheim. Ze was tenslotte in 2017 nog het gezicht van het Amerikaanse juwelenmerk. Op elke grote prijsuitreiking draagt ze zonder uitzondering juwelen van hen, zo ook gisterenavond op de uitreiking van de Grammy Awards. En daar haalde het merk alles voor uit de kast.
“Het was een hele uitdaging om zelfs nog maar een diamantslijper te vinden die de stenen kon creëren die we voor ogen hadden,” aldus Reed Krakoff van Tiffany & Co. aan Refinery 29. “Toen we uiteindelijk iemand hadden gevonden, zijn we aan het proces begonnen zonder te weten of het gewilde eindresultaat überhaupt wel mogelijk was. Na vele maanden en maanden is het team er gelukkig toch in geslaagd om een luxueus item te maken dat tegelijkertijd modern en innovatief aanvoelt”.
In totaal werd er volgens Krakoff meer dan een jaar gewerkt aan het eindresultaat dat een drijvend ijsberglandschap op een zee van platinum moet voorstellen. Elke diamant aan de ketting is verschillend van elkaar en er werd in totaal 91 karaat aan diamanten gebruikt. Shine bright like a diamond, mag je in haar geval in ieder geval erg letterlijk nemen.
1 reactie
Sylvia Bracke