3
Instagram

Dit zijn de rijkste Instagrammers (en zoveel verdienen ze)

Dacht je dat jouw ontbijt- en kattenfoto's de moeite waren? Niets van. Het neusje van de zalm op Instagram verdient namelijk een paar tienduizend euro met één post. En hoe schattig jouw huisdier ook mag kijken, daar zit jij vast nog lang niet aan.

Helemaal bovenaan in de allereerste 'Instagram Rich List' prijkt niet Kim Kardashian, maar zangeres en actrice Selena Gomez. Niet verwonderlijk, aangezien zij ook het meeste volgers op haar naam heeft staan. En die zijn goed voor zo'n 480.000 euro per post.

3
kos

Celebrity Instagram Rich List

1. Selena Gomez: 123 miljoen volgers - € 480.000 per post
2. Kim Kardashian: 100 miljoen volgers - € 440.000 per post
3. Cristiano Ronaldo: 104 miljoen volgers - € 350.000 per post
4. Kylie Jenner: 95 miljoen volgers - € 350.000 per post
5. Kendall Jenner: 81.7 miljoen volgers - € 325.000 per post
6. Khloe Kardashian: 68 miljoen volgers - € 220.000 per post
7. Kourtney Kardashian: 57.8 miljoen volgers - € 220.000 per post
8. Cara Delevingne: 40.4 miljoen volgers - € 130.000 per post
9. Gigi Hadid: 34.7 miljoen volgers - € 105.000 per post
10. Lebron James: miljoen volgers - € 105.000 per post

3
kos

Influencer Instagram Rich List

Er zijn natuurlijk niet alleen bekende koppen op Instagram te vinden. Ook 'normale' mensen werden plots in sneltempo bekend en konden hun bankrekening serieus aandikken. Dit is de top 10 van 'influencers':

1. Huda Kattan: 20.6 miljoen volgers - € 16.000 per post
2. Cameron Dallas: 19.8 miljoen volgers - € 15.000 per post
3. Jen Selter: 11.3 miljoen volgers - € 13.000 per post
4. Zoella: 11.1 miljoen volgers - € 12.000 per post
5. Nash Grier: 10.2 miljoen volgers - € 11.500 per post
6. Chiara Ferragni: 9.7 miljoen volgers - € 10.500 per post
7. Julie Sarinara: 4.6 miljoen volgers - € 9.000 per post
8. Aimee Song: 4.6 miljoen volgers - € 8.000 per post
9. Danielle Bernstein: 1.7 miljoen volgers - 7. 000 per post
10. Liz Eswein: 1.3 miljoen volgers - € 7.000 per post

Hoewel Instagram duidelijk heeft aangegeven dat alle gesponsorde foto's dit duidelijk moeten vermelden, bleek uit een analyse dat slechts één vijfde van de posts dit effectief doen. Bovendien kan maar liefst één op de 20 gebruikers op Instagram een centje verdienen aan het sociale netwerk.

Lees meer