Het ouderwets inscannen van boeken aan de balie is nu dus niet langer verplicht.
Foto De Spiegeleir Het ouderwets inscannen van boeken aan de balie is nu dus niet langer verplicht.

Digitalisering van UiTpunt en bibliotheek

Deze maand zette het UiTpunt opnieuw een aantal grote stappen in de digitalisering van haar dienstverlening. Naast de implementatie van een zelfscansysteem in de bibliotheek, werd immers ook het zaalreservatiesysteem volledig digitaal ontsloten.

Het is al verschillende jaren mogelijk om tickets voor het aha!-programma online aan te kopen en ook voor diverse sportactiviteiten en het vakantieaanbod voor kinderen kan je jezelf en je gezin registreren via de stedelijke website. “Meer en meer mensen hebben toegang tot het internet en daarom werd er in de bib gewerkt aan de volgende stap en kan je online zalen reserveren”, licht schepen van Cultuur Rudi Boonen (CD&V) toe. “Daarnaast werd de volledige collectie stevig onder handen genomen. Niet enkel werden oude exemplaren afgevoerd om zo extra ruimte te creëren voor nieuwe aanwinsten, alle boeken werden ook voorzien van een speciale chip. Dit gebeurde in functie van de gloednieuwe zelfscan die vandaag in werking trad. Dit maakt dat er klantgerichter kan worden gewerkt en het bibliotheekbezoek nog meer op maat van de individuele bezoeker kan worden afgesteld.”

Het UiTpunt investeert dus in digitale dienstverlening. De centrale balie blijft immers – net zoals dat nu het geval is – een plek waar je terecht kan met al je vragen rond vrije tijd in de breedste zin. Ook een vergaderlokaal of zaal reserveren langs deze weg blijft een optie.

Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.

Lees meer