2 Directeur ondersteunende diensten bij stad Roeselare Bart Vandenbroucke, diensthoofd communicatie van de stad Veronique Degryse, Alexander V. Kammel, stichter van de awards, Barbara Dejonghe, Filip Sobry van d-artagnan en Stijn Dejonckheere van Clementine Productions.
Stad Roeselare Directeur ondersteunende diensten bij stad Roeselare Bart Vandenbroucke, diensthoofd communicatie van de stad Veronique Degryse, Alexander V. Kammel, stichter van de awards, Barbara Dejonghe, Filip Sobry van d-artagnan en Stijn Dejonckheere van Clementine Productions.

#VANRSL wint zilver in Cannes

1.000 INZENDINGEN, MAAR ROESELAARSE CLIP SPRINGT ERUIT

Het Roeselaregevoel wordt gesmaakt tot in de mondaine Franse badstad Cannes. Donderdagavond viel stad Roeselare in de prijzen op de Cannes Corporate Media en TV Awards 2018 of de Oscars van de bedrijfsfilms. De campagne #VANRSL met bijhorend Roeselare-lied en clip won een zilveren Dolphin.

Dat het Roeselare-lied dat eind 2017 samen met de campagne #VANRSL door stad Roeselare gelanceerd werd een oorwurm van jewelste is, zal niemand ontkennen. De clip werd online 468.800 maal bekeken, 3.000 keer gedeeld en kreeg 1.500 reacties en 11.000 likes.

2 Roeselarenaars zingen en dansen vol enthousiasme voor hun stad in de clip.
RV Roeselarenaars zingen en dansen vol enthousiasme voor hun stad in de clip.

Grote eer

Het lied en de clip krijgen nu ook internationale erkenning. Stad Roeselare, het Roeselaarse productiehuis Clementine en reclamebureau d-artagnan uit Brugge kregen donderdagavond op de Cannes Corporate Media en TV Awards 2018 in de categorie toeristische film een zilveren Dolphin. #VANRSL werd gekozen uit meer dan 1.000 inzendingen uit 47 landen wereldwijd. "Een grote verdienste en eer", reageren burgemeester Kris Declercq (CD&V) en communicatieschepen Michèle Hostekint (sp.a). Het lied beschrijft de troeven van Roeselare, van de goeie zorg tot het shoppinggebeuren. Uniek aan de clip zijn de vele scènes met enthousiaste inwoners. "We willen vooral tonen hoe trots we allemaal zijn op ons Roeselare. Meer dan honderd inwoners zingen elk vanuit hun eigen talent enthousiast mee over de stad. Dat het lied ook bij een internationaal publiek aanstekelijk werkt, werd gisterenavond bevestigd toen de stad de Dolphin in ontvangst mocht nemen. In het voorjaar vielen we al een eerste keer in de prijzen op het Belgian Corporate Video Festival en dit met de special award Live Action. Maar deze zilveren Dolphin vanuit filmstad Cannes beloont niet enkel de clip, ze houdt ook een grote blijk van waardering in voor onze stad, onze inwoners en hun enthousiasme."

Geen klein bier

Dat de prijs geen klein bier is, bewijst ook feit dat topvolleyballer Stijn Dejonckheere, die sinds vorig jaar medezaakvoerder van Clementine Productions is, verlof kreeg van Knack Roeselare om naar Cannes af te reizen voor de galashow. "Het is leuk voor heel ons team om internationaal erkend te worden voor een goed idee en bijhorend uitgewerkt concept", reageert Stijn.


"Een dergelijke prijs betekent heel wat. We zaten als Belgen in de zaal met zowel Russen als Singaporezen, met klanten als BMS, Unilever en Bugatti. Zij werken met veel grotere budgetten dan wij en dan is het echt wel super dat wij eruit springen."


Clementine Productions en d'Artagnan wonnen nog een tweede zilveren Dolphin in Cannes. Dit voor de Potatoholics-filmpjes van het Wielsbeekse aardappelverwerkend bedrijf Agristo.


Bekijk het filmpje op onze website: www.hln.be/vanrsl

Lees meer