Illustratiebeeld.
Shutterstock Illustratiebeeld.

Nooit meer naast een schreeuwend kind op het vliegtuig: in Japan kan het

Passagiers van Japan Airlines, de tweede grootste luchtvaartmaatschappij van Japan, zijn in de wolken. Want wie online zijn vliegtuigstoel reserveert, kan er nu voor kiezen om niét naast een schreeuwende baby of peuter te zitten. 

De firma heeft namelijk een nieuw icoontje toegevoegd aan het grondplan van het vliegtuig waarop alle stoelen te zien zijn. Is een van die stoelen al ingenomen door een kind tussen 8 dagen en twee jaar oud, dan verschijnt er op die plaats een baby-icoontje.

Na het opmerkelijke initiatief regende het positieve reacties op Twitter. Rahat Ahmed schreef: “Dank je, Japan Airlines, om me te waarschuwen waar baby’s van plan zijn om te gillen en schreeuwen tijdens een vlucht van 13 uur.” Al zal Ahmed dan wel zijn zitje op tijd moeten reserveren, wil hij niet naast een huilend kind terechtkomen.

11 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Emi De graeve

    vroeger bleven de meeste ouders met hun kinderen thuis. Nu worden kinderen overal meegesleurd op reis, op restaurant, tijdens het winkelen ... ipv hen sereniteit en de nodige rust te gunnen.

  • piet devlieger

    Als er een schreeuwend kind drie tot tien rijen achter je zit dan stoort het nog.

Lees meer