3
PhotoNews

Exclusief voor abonnees

BV’s getuigen hoe valse advertenties hun naam misbruikten: “Zelfs Nathalie Meskens vroeg of die producten écht werkten”

“Mensen zullen wel doorhebben dat dit fake is, dacht ik. Tot de berichten van vrienden en familie begonnen binnen te stromen”, zegt An Lemmens (38). Zij is één van de BV’s wier naam en foto werden misbruikt in online nepadvertenties. An en haar lotgenoten Evi Hanssen (40) en ­Natalia (40) getuigen woensdag in ‘Telefacts’ op VTM hoe deze fraude hun leven overhoop haalde.

Je hebt 6% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis

17 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.
  • Lore Kluwer

    Waarom denken veel mensen dat het echt is? Omdat mensen weten dat BV's in andere gevallen bezwijken voor het grote reclamegeld. In 2016 lazen we hier op HLN zelfs dat 25 BV's een gratis wagen kregen. Waarom werd er toen geen spel van gemaakt en nu wel? Omdat BV's toen dik werden betaald of gratis merch kregen, zelfs al was het brol. Deze keer is het misbruik? Oké, maar mochten ze geld krijgen, ze zouden direct anders piepen.

  • Karel Dierckx

    Euh, Sobek - ik laat mijn vingerafdukken of irisscan niet zomaar in een of andere database zetten hoor. Veel te veel kans op misbruik.

Lees meer