4
DM

Exclusief voor abonnees

Hoe Disney zijn bijna-monopolie wil uitspelen: “Wij gaan de wereld van entertainment veranderen”

Het was al het grootste mediabedrijf in de VS, en sinds de overname van Fox is The Walt Disney Company een ware mastodont. Wat is het van plan met zijn laatste aankoop? En hoe past dat in de aangekondigde aanval op Netflix? Topman Bob Iger en co. doen het uit de doeken in Californië en wij zijn erbij.

“Everything the light touches, is our kingdom.” Met de woorden van Mufasa uit The Lion King ging afgelopen weekend D23 Expo van start, een grootse fanbeurs van The Walt Disney Company in Anaheim, op een steenworp van het originele Disneyland. Ruim 100.000 fans reisden ervoor naar Anaheim, om er presentaties van nieuwe films met bijhorende vedettenparade te aanschouwen. Onder meer Angelina Jolie, Robert Downey Jr. en de volledige cast van de nieuwe Star Wars werden daarvoor ingevlogen.

Je hebt 7% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 2 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 2 weken gratis

1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.
  • Michel Mahy

    Het gevolg van deze media oorlog is dat binnen enkele jaren je nergens nog een uitgebreid palet aan films/series zult kunnen vinden. Ieder platform zal nog enkel zijn eigen films en series aanbieden, met andere woorden je zal moeten betalen voor meerdere aanbieders. RIP vrije keuze...

Lees meer