BELGA

Vtm wil kijker hele avond aan zich binden

De Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) staat nog niet waar ze wil staan met haar programma's, maar ze is op de goede weg, stelt Erwin Deckers, directeur strategie van de VMMa.

"De voorbije maanden hebben we alles op een rijtje gezet", aldus Deckers. "Hoe willen we dat de zenders eruit zien? Daarom hebben we een merkenoefening gedaan. De krijtlijnen zijn uitgetekend en die worden komende winter voortgezet."

Een van de belangrijkste stappen die vtm volgend jaar wil zetten, is de kijkers in de vooravond naar zich trekken én de hele avond vasthouden. "Eén slaagt daar nu beter in. Het start voor vtm wel goed met 'De Keuken van Sofie', maar daarna loopt het fout", zegt Deckers. Er is dan ook beslist om 'Voor de Show', dat 'Het Nieuws' voorafgaat, stop te zetten. "Een puur showbizzprogramma werkt hier niet", aldus Deckers, die ook zijn licht liet schijnen over het voorbije najaar.

Zo toonde hij zich tevreden over onder meer 'Clan' en 'Deadline 14/10'. "Samen met de sterkhouders, zoals 'Sterren op de Dansvloer', zijn we bezig een zender te kneden. Dan sluipen er ook foutjes in, zoals met de 'Debby en Nancy's Warme Wintershow'. Het zal toch nog een jaartje duren vooraleer we staan waar we willen staan", klonk het.

Voor komende winter werd een aantal (nieuwe) programma's voorgesteld. Zo is er 'Crème de la crème', een fictiereeks over drie vrouwen die een ijssalon starten, 'The Voice' krijgt een vervolg en 'Stressvakantie' krijgt een wintereditie ('Stressvakantie Winter').

Lees meer